JAJA

Jaja su omiljen izbor za doručak, i svakako najpraktičniji jer pružaju bezbroj kombinacija, a takođe su i sve popularnija zbog visokog sadržaja proteina - jedno jaje ima otprilike sedam grama proteina. Kineska studija pronašla da jedno jaje dnevno umanjuje rizik od šloga. Jedno istraživanje pokazalo je kako su žene koje su unosile jaja za doručak tokom 2 meseca, u poređenju sa ženama koje su jele pecivo, izgubile 65 posto više kilograma i 83 posto više centimetara u struku.
SA KOBASICOM260 RSD
SA PEČENICOM260 RSD
PRŽENA260 RSD
Tags, ,

JAJA

U samo 70 kalorija po komadu jaja sadrže više od 11 korisnih nutrijenata. Jadno jaje (ovisno o veličini) osigurava između 4.5-6 g proteina, polovina te količine nalazi se u belancu, polovina u žumancu. Jaja su dobar izvor kolina, luteina, gvožđa, vitamina B2, folne kiseline, biotina, vitamina B12, vitamina D i vitamina E. Gvožđe u žumancu jajeta, poput gvožđa u mesu, ima visoku korisnost; stoga se jaje preporučuje ljudima koji su rizični za deficit gvožđa. Jedno veće jaje obezbeđuje oko 25 mg kalcijuma, a prosečne dnevne potrebe za kalcijumom iznose 800 mg.

Najbolja su za doručak

Proteinski doručak, koji sadrži oko 35 grama proteina iz jaja ili govedine, produžuje sitost te smanjuje verovatnoću uzimanja grickalica (osobito onih zasićenih mastima) kasnije tokom dana. Takođe, istraživanje objavljeno u časopisu Journal of the American College of Nutrition pokazalo je kako su žene koje su unosile jaja za doručak tokom 2 meseca, u poređenju sa ženama koje su jele pecivo, izgubile 65 posto više kilograma i 83 posto više centimetara u struku.

SA KOBASICOM
  • 3 jaja
  • kobasica
  • lepinja
  • senf
  • majonez
SA PEČENICOM
  • lepinja
  • 3 jaja,
  • pečenica,
  • pavlaka
PRŽENA
  • 3 jaja,
  • dimljena piletina,
  • kukuruz,
  • paradajz,
  • lepinja,
  • pavlaka